Home
top
« Άρθρα

H έννοια της εκπαίδευσης του ατόμου μέσα στην εσσαϊκή διδασκαλία

-Μελέτη επάνω στις εσσαϊκές καταρτίσεις-

Από τον Ολιβιέ Μανιταρά

Για τα 4 σώματα, τις 5 αισθήσεις και τη συμμαχία με τον Άγγελο

Εισαγωγή

Η έννοια της εκπαίδευσης μέσα στην εσσαϊκή παράδοση είναι επαναστατική όχι μονάχα γιατί επιτρέπει την αριστοτεχνία του εαυτού και του πεπρωμένου, αλλά γιατί επίσης επιτρέπει να γεννηθεί μέσα σου μια αγγελική διάνοια. Πρόκειται για την πεμπτουσία της σφαιρικής εκπαίδευσης του ανθρώπινου όντος.

Η εσσαϊκή διδασκαλία έρχεται σήμερα να τοποθετήσει το εγχείρημα της οικουμενικής εκπαίδευσης του ατόμου για να μεταδώσει στις μελλοντικές γενιές μια άλλη επιλογή και ένα άλλο μονοπάτι που θα τους επιτρέψει να πάρουν τη ζωή τους στα χέρια τους.

Το κείμενο που ακολουθεί αποτελεί την εισαγωγική σύνοψη της διδασκαλίας που μεταδόθηκε προφορικά από τον Ολιβιέ Μανιταρά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του 2014 στο Εσσαϊκό Χωριό στη γη του Σφενδάμου («Γη του Σφενδάμου» είναι το εσσαϊκό όνομα που υποδεικνύει την περιοχή του Κεμπέκ στον Καναδά).

Κάθε καλοκαίρι οι μαθητές της Εσσαϊκής Σοφίας συνηθίζουν να συγκεντρώνονται για να εξυμνήσουν και να εορτάσουν τη ζωή. Είναι επίσης η ευκαιρία, για κάποιους, να εργαστούν στους εαυτούς τους, να περάσουν μυήσεις και να εργαστούν για το Θεό, τη γη και την ανθρωπότητα. Η διδασκαλία αυτού του καλοκαιριού λοιπόν, επικεντρώθηκε στον επαναπροσδιορισμό της οικουμενικής εκπαίδευσης του ανθρώπου μέσα από την κατάρτιση των 4 σωμάτων μέσα στο σώμα του ανθρώπου, μέσα από την αφύπνιση των 5 αισθήσεων μέσα στο μαγικό λεπτοφυές και τέλος, μέσα από το διάλογο με μια αγγελική διάνοια:

«Για την εσσαϊκή σοφία, ο άνθρωπος δεν έρχεται επάνω στη γη για να πεθάνει, αλλά για να θυμηθεί το ποιος είναι, για να πραγματώσει ένα έργο και να δημιουργεί για τον ίδιο ένα λεπτοφυές σώμα που θα του επιτρέψει να διατηρήσει τη μνήμη του μετά το θάνατο, εξ ου και το εσσαϊκό απόφθεγμα«Η ζωή σου ας είναι πιο μεγάλη από το θάνατο».

Συναντώντας την αγγελική διάνοια, ο μαθητής στην Εσσαϊκή Σοφία θα ξαναβρεί τελικά τη μνήμη της ψυχής του. Αυτή η μνήμη προηγείται της γέννησης του σώματος και της γήινης ζωής του.

Φυσικά, η οικουμενική εκπαίδευση οδηγεί προς την εκλέπτυνση και την εξευγένιση του ατόμου. Έτσι, δρώντας πάνω στο άτομο μέσα στην ελευθερία, αυτόματα επιδρά στην κοινωνία και στη γη. Η ελευθερία είναι βασική αρχή εφόσον αφορά πάνω από όλα την εσωτερική αφύπνιση της συνείδησης και του είναι και όχι την κατήχηση. Είναι σημαντικό να υπογραμμίσουμε αυτό το σημείο διότι το βήμα δρασκελίζεται πολύ γρήγορα στο ζήτημα της εκπαίδευσης. Σήμερα, πολλοί είναι οι εκπαιδευτές και τα εκπαιδευτικά συστήματα που ενώ έχουν τις καλύτερες προθέσεις του κόσμου και είναι πεπεισμένα και ειλικρινή, συσκοτίζονται τελικά μέσα στην κατήχηση και τον προγραμματισμό.

Το να εκπαιδεύεσαι συνίσταται στην ανεύρεση αυτής της ζωντανής μνήμης και αυτής της γνώσης που διαφωτίζουν τη γήινη ζωή. Αυτή η γνώση δεν είναι αφηρημένη διότι στοχεύει στην ανάδυση του έργου που ο μαθητής πρέπει να πραγματώσει επάνω στη γη. Αφυπνίζοντας την ανώτερη συνείδηση και ευαισθησία του «Αγγέλου», ο μαθητής θα λάβει εργαλεία όχι μονάχα για να εξατομικευτεί, να βρει την αληθινή του θέση και τον ρόλο του πάνω στη γη, αλλά επίσης για να γίνει αριστοτέχνης του πεπρωμένου του. Γι’ αυτό, ο άνθρωπος πρέπει να συνδεθεί εκ νέου με αυτό που είναι αιώνια αληθινό, δηλαδή το βασίλειο της ζωντανής φύσης και τη μεγάλη της σοφίας. Η εσσαϊκή σοφία αυτό το αποκαλεί η «σχολή του Θεού Μητέρα».

Τα 4 σώματα

Για να μπει μέσα σε αυτή τη σχολή, ο μαθητής πρέπει πρώτα να μελετήσει και να περάσει τις εξετάσεις που απαρτίζουν τα 4 Σώματα. Πρόκειται για τα σώματα γης, νερού, αέρα και φωτιάς. Αυτά τα 4 σώματα είναι ένας εσωτερικός σύνδεσμος που ο μαθητής πρέπει να υφάνει εκ νέου με την ανιμιστική όψη της ζωής δηλαδή με την ψυχή των πετρών, των φυτών, των ζώων και του σύμπαντος. Μέσα από αυτά τα 4 σώματα εμφανίζεται μέσα στο μαθητή ένα σώμα σοφίας και σταθερότητας. Αυτό το στάδιο ολοκληρώνεται με τη λήψη του «Ονόματος της Μητέρας» που αποτελεί το στάδιο της δεύτερης γέννησης του ανθρώπου, στο οποίο ο άνθρωπος μαθαίνει την αποστολή της ψυχής επάνω στην Γη για την παρούσα ενσάρκωση.

Οι 5 αισθήσεις

Έπειτα έρχεται το στάδιο της νηστείας των 5 Αισθήσεων, κατά τη διάρκεια του οποίου ο μαθητής πρέπει να προσανατολίσει εκ νέου τις 5 αισθήσεις του και τα λεπτοφυή του σώματα. Είναι μία ολόκληρη εργασία στον εαυτό και είναι για αυτό που μιλάμε για οικουμενική και αληθινή εκπαίδευση. Οι 5 αισθήσεις- αφή, γεύση, όσφρηση, ακοή, όραση- είναι η ουσία ολόκληρου του πολιτισμού και της αφύπνισης και οδηγούν είτε προς την ανώτερη διάνοια ή καταλήγουν να σβήσουν μέσα στο χονδροειδές και τη χυδαιότητα. Η αίσθηση της αφής για παράδειγμα έχει προγραμματιστεί από έναν κόσμο που την έχει προσανατολίσει μόνο προς την θνητή της πλευρά. Έτσι, ο μαθητής αρχικά, πρέπει κυριολεκτικά να αναπρογραμματίσει την αφή του, σταματώντας να την χρησιμοποιεί όπως τον δίδαξε ο θνητός κόσμος να το κάνει. Η αίσθηση της αφής θα πρέπει λοιπόν να συνδεθεί με την ψυχή...

Ο όφις της σοφίας

Από τη στιγμή που το στάδιο των 5 αισθήσεων έχει ολοκληρωθεί, τελειώνει με μια εξέταση που η εσσαϊκή σοφία αποκαλεί ο «όφις της σοφίας». Πρόκειται για μια αρχαία γλώσσα της ανιμιστικής παράδοσης και πολιτισμού των πρώτων λαών. Στην μύηση αυτή ο άνθρωπος εξέρχεται της επιρροής του «όφη του πειρασμού» για να δεχτεί τη φώτιση και να συνδεθεί με την συμπαντική σοφία και τη στιγμιαία γνώση.

Η συμμαχία με την αγγελική διάνοια

Το τρίτο στάδιο, της οικουμενικής εκπαίδευσης συνίσταται στην εγκαθίδρυση της συμμαχίας με έναν Άγγελο, δηλαδή το διάλογο σε πλήρη συνείδηση με την ανώτερη θεϊκή διάνοια.

Όταν ο άνθρωπος είναι σωστά εκπαιδευμένος τότε μπορεί να συναντήσει και να επικοινωνήσει με την ανώτερη διάνοια της ψυχής του, να ξαναβρεί τη μνήμη της αθάνατης ζωής του και να εκπληρώσει έτσι το ατομικό του πεπρωμένο. Η συνάντηση αυτή δεν είναι εξωτερική αλλά εσωτερική. Μπορεί λοιπόν να περάσει από αυτόν τον κόσμο όντας ευτυχισμένος, καθιστώντας τους άλλους ευτυχισμένους και ζώντας μια ζωή πιο μεγάλη από το θάνατο, προετοιμάζοντας το επέκεινά του όντας ζωντανός. Αυτός είναι και ο στόχος του εγχειρήματος «Οικουμενική Εκπαίδευση».

Ασφαλώς δεν είναι δυνατό μέσα από ένα απλό, γραπτό κείμενο να αναπαράγουμε την ιερή, επιβλητική, χαρούμενη, ατμόσφαιρα που βασίλευε όταν η διδασκαλία αυτή γέμιζε και ζωογονούσε το χώρο, ωστόσο ο αληθινός αναζητητής μπορεί να εισπράξει ένα πρώτο μήνυμα που ίσως τον παροτρύνει να εμβαθύνει παραπάνω στον σκοπό της εσωτερικής του αναζήτησης.

«Να είσαι αληθινός, τίμιος, καθαρός, μην προφέρεις ποτέ λόγους που καθιστούν τον άλλο άρρωστο. Να είσαι στην υπηρεσία του θεϊκού. Να μοιράζεσαι αυτό που αγαπάς… μην με κλείνετε σε ένα κόσμο όπου θα ήμουν ο μόνος διδάσκων, σαν ένα είδος ανώτερου ανθρώπου. Όλοι έχουμε πράγματα να πούμε και ο κάθε μαθητής πρέπει να βρει την αληθινή του θέση ανάλογη των δυνατοτήτων του. Αυτό πρέπει να είναι δυναμικό και ποτέ αδύναμο. Έχουμε πολλά να κατανοήσουμε και για αυτό πρέπει να τα μασήσουμε, να τα χωνέψουμε και να τα μοιραστούμε με τον άλλον.»

ΟΛΙΒΙΕ ΜΑΝΙΤΑΡΑ.


« Άρθρα





Τα Νέα μας
Eνημερώσεις

Social Media


Facebook YouTube

Μάνταλας Αγγέλων
Άγγελος της Γης Άγγελος του Αέρα

Μάνταλας Ενέργειας
Το άνοιγμα της καρδιάς Βρες την αιτία των ασθενειών

Όταν τρως το φρούτο να φυτεύεις το κουκούτσι, ώστε και άλλες καρδιές μετά από σένα να μπορέσουν να χαρούν το δένδρο που είναι φορτωμένο με καρπούς ωριμασμένους στον ήλιο.

Olivier Manitara


bottom